Για όλα τα νέα / εκδηλώσεις / ανακοινώσεις του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου Εμπρός θα μπορείτε πλέον να ενημερώνεστε από το νέο μπλόγκ:
ΠΟΡΕΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΕΜΠΡΟΣ
Στις 30 Οκτωβρίου 2013, αστυνομικοί του τμήματος Ακροπόλεως συνέλαβαν δύο νέους ηθοποιούς που έκαναν πρόβα στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην εισαγγελία όπου τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες για παραβίαση σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης, και κατ’ επανάληψη κατάληψη δημοσίου κτιρίου. Πέρασαν αυτόφωρο και θα δικαστούν την Πέμπτη 14/11, στις 9.00 π.μ.
Εδώ και 2 χρόνια το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ένας μη εμπορευματοποιημένος πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος στην ευαίσθητη περιοχή του Ψυρρή στο κέντρο της Αθήνας. Η σημερινή ενέργεια προφανώς εντάσσεται σε μια πολιτική πάταξης κάθε “ανομίας”, δηλαδή της ελεύθερης έκφρασης, της κοινωνικής αλληλεγγύης , της αυτοδιαχείρισης και της παραγωγής πολιτισμού έξω από τις νόρμες της χυδαίας αγοράς. Η επίθεση στο ΕΜΠΡΟΣ λίγες μέρες μετά την εισβολή στα κοινωνικά ιατρεία, και
λίγες μέρες πριν την έφοδο στην κατειλημμένη ΕΡΤ, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις μιας κυβέρνησης που μετά την διάλυση των κρατικών δομών δείχνει αποφασισμένη να “ξεμπερδεύει” και με τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και αυτοργάνωσης.
Σας καλούμε σε πορεία αλληλεγγύης στους συλληφθέντες και στήριξης του Εμπρός την Τρίτη 12/11 στις 5.00 μ.μ.
Προσυγκέντρωση έξω από το θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή.
λίγες μέρες πριν την έφοδο στην κατειλημμένη ΕΡΤ, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για τις προθέσεις μιας κυβέρνησης που μετά την διάλυση των κρατικών δομών δείχνει αποφασισμένη να “ξεμπερδεύει” και με τις δομές κοινωνικής αλληλεγγύης και αυτοργάνωσης.
Σας καλούμε σε πορεία αλληλεγγύης στους συλληφθέντες και στήριξης του Εμπρός την Τρίτη 12/11 στις 5.00 μ.μ.
Προσυγκέντρωση έξω από το θέατρο Εμπρός, Ρήγα Παλαμήδου 2, Ψυρρή.
Ψήφισμα της 1ης Δημοτικής Κοινότητας Δήμου Αθηναίων
1. Να παραμείνει το Θέατρο Εμπρός χώρος πολιτισμού και κοινωνικής προσφοράς στην περιοχή
2. Να εξαιρεθεί το ιστορικό (χαρακτηρισμένο μνημείο) κτίριο του Εμπρός
από τη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.
3. Εκφράζει τη συμπαράστασή του στους 2 ηθοποιούς που δικάζονται την Πέμπτη, 11 Νοεμβρίου 2013
Κιν/φικη Λέσχη στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ".
Η Κιν/φικη Λέσχη "ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ" σε συνεργασία με το ελεύθερο αυτοδιαχειριζόμενο θέατρο "ΕΜΠΡΟΣ" θα προβάλλει ένα αφιέρωμα 15+1 ταινιών, με τίτλο "ΚΡΙΣΗ, ΑΠΟΓΝΩΣΗ, ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ, ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ, ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ, ΦΑΣΙΣΜΟΣ και ...ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ...". Οι προβολές θα γίνονται κάθε Δευτέρα (εκτός απροόπτου λόγω κάποιας επείγουσας εκδήλωσης) και ώρα 21:00 αυστηρά.
Κάθε ταινία θα προλογίζεται, ενώ μετά το τέλος της θα ακολουθεί συζήτηση.
Επειδή η Κινηματογραφική Λέσχη είναι αυτοδιαχειριζόμενη, οι θεατές παρακαλούνται να συμβάλλουν εθελοντικά με τον οβολό τους.
Όλες οι ταινίες θα είναι με ελληνικούς υπότιτλους.
2η ταινία του αφιερώματος
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου
Our daily bread (Τον άρτον ημών τον επιούσιον)-(1934)
Our daily bread (Τον άρτον ημών τον επιούσιον)-(1934)
Σκηνοθεσία: Κινγκ Βίντορ
Ερμηνείες: Κάρεν Μόρλεϋ, Τομ Κην, Μπάρμπαρα Πέπερ, Τζον Κουέλεν
Διάρκεια: 80΄
YΠΟΣΤΗΡΙΞΤΕ ΤΟ ΕΜΠΡΟΣ / SUPPORT EMBROS
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Το Ελεύθερο
Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ στο
κέντρο της Αθήνας δέχεται και πάλι
επίθεση και είναι σε άμεσο κίνδυνο.
Στις 30 Οκτωβρίου 2013
δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται στο χώρο
του θεάτρου ΕΜΠΡΟΣ την ώρα που κάνουν
πρόβα. Παραπέμπονται σε δίκη με την
αυτόφωρη διαδικασία με τις κατηγορίες
της παραβίασης «σφραγίδων, διατάραξης
οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση
κατάληψης δημοσίου κτιρίου». Αυτή η
αδιανόητη σύλληψη αποτελεί κορύφωση
της επίθεσης της Πολιτείας σε ένα χώρο
που τα δύο τελευταία χρόνια έχει
αναδειχθεί σε πυρήνα εναλλακτικής
πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης για
το κέντρο της Αθήνας και μάλιστα μέσα
στην καρδιά της κρίσης.
Από το Νοέμβριο του
2011, το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, εγκαταλελειμμένο
για πολλά χρόνια από την ελληνική
πολιτεία, λειτουργεί ως καλλιτεχνικός
αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική
και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους
κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με
άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους,
καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα της
ελληνικής και της διεθνούς καλλιτεχνικής
και ακαδημαϊκής κοινότητας, λειτουργεί
ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας
και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής
αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού,
αντίθετος σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης
και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη
γειτονιά και την πόλη.
Όλοι εμείς, όσοι
μετέχουμε στην Ανοιχτή Συνέλευση του
Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου Θεάτρου
«Εμπρός», καλούμε όλους όσους έχουν
περάσει μέχρι σήμερα από το χώρο του
ΕΜΠΡΟΣ, καλλιτέχνες, ακαδημαϊκούς,
θεωρητικούς, πολιτικούς και κοινωνικούς
ακτιβιστές, αλλά και όσους θεωρούν
σημαντική για την κοινωνία την ύπαρξη
ελεύθερων, αυτοδιαχειριζόμενων
καλλιτεχνικών και κοινωνικών χώρων να
σταθούν δίπλα μας όχι μόνο στη δίκη των
δύο ηθοποιών, που θα γίνει μέσα στους επόμενους μήνες, αλλά και στη συνολικότερη προσπάθειά
μας να κρατήσουμε ζωντανό το ΕΜΠΡΟΣ. Να
αντισταθούν μαζί μας ενάντια στον
κρατικό αυταρχισμό και το ξεπούλημα
της δημόσιας περιουσίας, υπέρ της
ελεύθερης καλλιτεχνικής δημιουργίας
και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Το ιστορικό κτίριο της
Ρήγα Παλαμήδη 2, με την εμβληματική
ταμπέλα «Εμπρός», χτίστηκε το 1933 και
μέχρι το 1985 στέγασε το τυπογραφείο της
ομώνυμης εφημερίδας. Το 1988 η Κτηματική
Εταιρεία του Δημοσίου το μίσθωσε στον
ηθοποιό και σκηνοθέτη Τάσο Μπαντή κι
εκεί στεγάστηκαν οι παραστάσεις της
θεατρικής εταιρείας «Μορφές» και στη
συνέχεια της Εταιρείας Θεάτρου «Εμπρός»
μέχρι τον θάνατο του Τ. Μπαντή. Την
περίοδο των «Μορφών», το θέατρο Εμπρός
υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα αθηναϊκά
θέατρα. Το 1989 το κτίριο ανακηρύχθηκε
από το Υπουργείο Πολιτισμού ιστορικό
διατηρητέο μνημείο.
Αυτό το κτίριο, που
ρήμαζε εγκαταλελειμμένο μετά το θάνατο
του Τ. Μπαντή, κατέλαβε και επανενεργοποίησε,
το Νοέμβριο του 2011, η Κίνηση Μαβίλη, μια
πρωτοβουλία καλλιτεχνών και θεωρητικών,
η οποία πρότεινε αρχικά ένα δωδεκαήμερο
πυκνό πρόγραμμα εκδηλώσεων φέρνοντας
στο χώρο καλλιτέχνες, θεωρητικούς,
σκηνοθέτες, ηθοποιούς, χορογράφους και
χορευτές, αρχιτέκτονες και πλήθος
θεατών. Η Κίνηση Μαβίλη συνέχισε να
δραστηριοποιείται στο χώρο μετά την
επανενεργοποίηση και παρήγαγε ένα
πλούσιο πρόγραμμα πολιτιστικών εκδηλώσεων
για έναν περίπου χρόνο. Σ’ αυτό το
χρονικό διάστημα πάνω από 500 έλληνες
και ξένοι καλλιτέχνες, ακαδημαϊκοί,
θεωρητικοί και ακτιβιστές, ενώ από την
πρώτη μέρα η Κίνηση Μαβίλη συνεργάστηκε
με την Κίνηση Κατοίκων Ψυρρή, και άλλες
συλλογικότητες και ομάδες της πόλης.
Όλες οι εκδηλώσεις είχαν ελεύθερη είσοδο
για το κοινό.
Ένα χρόνο αργότερα η
ΕΤΑΔ κάλεσε την Κίνηση Μαβίλη να εκκενώσει
άμεσα το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ ανακοινώνοντας
πιθανή ενοικίαση του χώρου. Σε μια εποχή
κρίσης, όπου το κράτος αποδεικνύεται
ανίκανο ή μάλλον απρόθυμο να στηρίξει
υλικά τον πολιτισμό και τη δημιουργία
κοινωνικών δομών, η σωτηρία του ΕΜΠΡΟΣ
ήταν ζωτικής σημασίας. Πάνω από 2000
υπογραφές στήριξης στο εγχείρημα του
ΕΜΠΡΟΣ. Ταυτοχρόνως, πολλοί καλλιτέχνες,
θεωρητικοί και ακτιβιστές θέλησαν να
υπερασπιστούν πιο ενεργά το χώρο με
αποτέλεσμα μια περαιτέρω διεύρυνση των
συμμετεχόντων στην κατάληψη, η οποία
τον τελευταίο χρόνο λειτουργεί με το
όνομα «Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο
Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ» και όργανό της την Ανοιχτή
της Συνέλευση.
Από το Νοέμβριο του
2012 το ΕΜΠΡΟΣ λειτουργεί ως ανοιχτός
πολιτιστικός και κοινωνικός χώρος και
φιλοξενεί παραστάσεις, εκθέσεις,
προβολές, συζητήσεις και κοινωνικές
δραστηριότητες, προσφέροντας στέγη σε
νέες ομάδες που δεν έχουν τη δυνατότητα
να πληρώσουν τα υπέρογκα ενοίκια της
αγοράς, αλλά και δημιουργώντας δικές
του δράσεις. Ο τρόπος λειτουργίας του
βρίσκεται υπό διαρκή επεξεργασία
προκειμένου να επιτελεί με όλο και
καλύτερο τρόπο τον πολιτιστικό και
κοινωνικό του ρόλο ως ένα κοινό αγαθό
στην καρδιά της Αθήνας. Παράλληλα έχει
δικτυωθεί και έχει εγκαινιάσει σχέσεις
με άλλους αντίστοιχους χώρους, τόσο
στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, και
χαίρει της υποστήριξης όχι μόνο καταλήψεων
και κοινωνικών χώρων, αλλά και πανεπιστημίων
και ερευνητικών κέντρων για τις τέχνες
από όλη την Ευρώπη.
Τον Σεπτέμβριο του
2013 το ΕΜΠΡΟΣ σφραγίστηκε για μια ακόμα
φορά, αυτή τη φορά κατόπιν αιτήματος
του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο φαίνεται ότι έχει
μεταγραφεί ο χώρος, αν και το ΦΕΚ της
παραχώρησης στο ΤΑΙΠΕΔ είναι αρκετά
προβληματικό, στο βαθμό που δεν αναφέρεται
το κτίριο με τη σωστή του διεύθυνση, ενώ
και το ζήτημα της μεταγραφής του από το
υποθηκοφυλακείο φαίνεται ότι έχει
τεχνικές δυσκολίες. Ο χώρος ξανάνοιξε
λίγες μέρες αργότερα, και στις 30 Οκτωβρίου
2013, σε μια κορύφωση αυτής της επίθεσης,
δύο ηθοποιοί συλλαμβάνονται μέσα στο
χώρο του θεάτρου και παραπέμπονται σε
δίκη με τις κατηγορίες «παραβίαση
σφραγίδων, διατάραξη οικιακής ειρήνης
και κατ’ εξακολούθηση κατάληψη δημόσιου
χώρου».
Ήδη δηλώσεις υποστήριξης
στο ΕΜΠΡΟΣ έχουν γίνει από πολλούς
φορείς και άτομα από την Ελλάδα και το
εξωτερικό. Η υποστήριξή σας είναι ζωτικής
σημασίας για τη συνέχιση του εγχειρήματος
του ΕΜΠΡΟΣ αλλά και για τους δύο
συλληφθέντες ηθοποιούς, που θα δικαστούν τους προσεχείς μήνες.
Σε πείσμα της αυταρχικής,
κατασταλτικής πολιτικής της κυβέρνησης,
που προσπαθεί σε κάθε περίπτωση να
επιβάλει το σύνθημα «τάξη και ασφάλεια»
με τη βοήθεια της αστυνομίας και των
ΜΑΤ, σε πείσμα της προσπάθειας να
ξεπουληθούν τα πάντα σε μια χώρα που
ασφυκτιά από την κρίση, το ΕΜΠΡΟΣ
παραμένει ανοιχτό και σας καλεί να
συμμετέχετε όλοι στις δράσεις του.
Υπογράψτε το αίτημα,
δηλώνοντας το ονοματεπώνυμο, το e-mail
και την ιδιότητά σας εδώ:
http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html
http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html
SOCIETY AND CULTURE UNDER THREAT IN GREECE
The free, self-managed theatre EMBROS in the centre of Athens is again under attack and in immediate danger.
On October 30, 2013 two actors were arrested in the theatre EMBROS during rehearsal. Both are indicted with charges of "the breaching of seals, disrupting domestic peace and persistent occupation of public buildings." This unimaginable arrest is the culmination of the Greek state's attack on a space, which in the last two years and in the middle of the economic crisis has become a nexus of alternative cultural and social action for the city of Athens.
The EMPROS theatre -that remained closed and deserted for years by the Greek state- was re-activated in November 2011 and operates as an artistic self-managed space. EMBROS, through its cultural and social activities, its ties with the neighborhood, its connection with other self-managed spaces as well as being supported by an important part of the Greek and international artistic and academic community, has become a hub for artistic creation and experimentation and a core for social solidarity and political activism. EMBROS opposes any commercialization and exclusion and operates as a common good for the neighborhood and the city.
We, who participate in the Open Assembly of the Free Self-managed theatre EMBROS, invite all those who have participated or visited EMBROS in the past - artists, academics, theorists, politicians and social activists, but also all those who consider the existence of free, self-managed artistic and social spaces vital for society - to demonstrate their support not only in the trial of the two actors, which will take place in the next couple of months, but also in our overall effort to keep EMBROS alive and active. We invite you all to resist with us against government authoritarianism and the selling off public property and, to support the freedom of artistic creation and social solidarity.
The historical building of Riga Palamidi 2 of Embros was built in 1933 and till 1985 housed the printing facilities of EMBROS newspaper. In 1988 the Public Real Estate Corporation leased the building to the theatre director Tassos Bantis. The theatrical company "Morfes" and later the "Embros Theater Company" were housed in the building until the death of Tassos Bantis. During those years EMBROS drew large audiences and became one of the most important Athenian theatres. In 1989, the Ministry of Culture declared the building a “historical monument.”
This deserted building, abandoned after the death of T. Bantis, was occupied in November 2011 by Mavili Collective – a small group of artists and theoreticians. The occupancy installed itself as a “re-activation” and proposed initially an intense twelve-day program of activities bringing together artists, theoreticians, dance/theatre makers, architects and the general public. Mavili Collective continued to operate within the space after the reactivation and produced a dense program of cultural events for about one year. During this period, over 500 Greek and foreign artists, academics, activists and theorists participated in events organized and produced by the Mavili Collective, in collaboration with local inhabitants and the “Psirri residents movement,” and also many other collectives and groups of the city. All events were free for the public.
A year later ETAD, a new company responsible for selling national assets announced the potential rental of the theatre and demanded Mavili Collective evacuate EMPROS. In a time of crisis, where the Greek state had proven and still is, unable or perhaps unwilling to support the arts and culture and to create social structures, the salvation of EMBROS was of vital importance. Over 2000 signatures were collected in support of EMBROS. Crucially many artists, theorists and activists, felt the urgent need to actively defend the space, a fact which resulted in a further widening of the participants of the occupation, which in the last year operates with an Open Assembly as its organizing body and under the name "Free Self-managed Theatre EMBROS".
Since November 2012, EMBROS functions as an open cultural and social space and hosts performances, exhibitions, screenings, concerts, seminars, discussions and social activities. The operational models are always in process, constantly testing modes and forms that can support its cultural and social role as an experimental common good in the heart of the city. At the same time EMBROS has established relations with other spaces, in Greece and abroad and is supported by other occupancies, social spaces, research centers and cultural institutions across Europe.
In September 2013, EMBROS was once again forcibly closed, this time from TAIPED, a company responsible for the auctioning and privatizing of public assets, which appears as the new owner of the space. However, the legal documents for this transition seem vague and imprecise and the space is not properly described nor located with its exact address. Although the space re-opened a few days after its closure, on October 30th two actors were arrested and evicted with a series of charges.
EMBROS has already received numerous expressions of solidarity from Greece and abroad. Your support at this stage is vital for the continuity of EMBROS and also for the two arrested actors who will be tried in the next couple of months.
In response and resistance to the authoritarian, repressive policy of the current government, to the privatization of public property, and the government’s imposed motto of "order and security" applied by the police, EMBROS remains open today and invites you all to participate in all its actions.
Please sign the petition here stating your name and your profession here:
http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)